Kategoriat
Etusivu Yleinen

Lisäpotkua lisäharjoituksista

Taekwondourheilijat tarjoaa kattavan paketin lisätreenejä harrastajille.

Taekwondourheilijoiden perusryhmissä harjoitellaan kattavasti kaikkia lajin osa-alueita sekä kehitetään fyysisiä ominaisuuksia monipuolisesti. Perussopimuksen hintaan sisältyy näiden lisäksi kattava paketti erilaisia lisäharjoituksia, joilla osaamistaan voi syventää tietyllä osa-alueella tai nostaa kuntoaan uudelle tasolle.

Suosittelemme kaikille jatko- ja edistyneiden ryhmäläisille vähintään yhtä lisäharjoitusta viikossa perusharjoitusten lisäksi. Innokkaimmat tietysti poimivat treenejä lähes joka päivälle, eikä mikään estä alkeisryhmäläistenkään osallistumista.

Harrastajaottelu

Harrastajottelussa tutustutaan ottelutaekwondon perusteisiin ja tietysti myös otetaan sparrimatseja rauhallisella temmolla. Harrastajaottelussa lähdetään turvallisuus etusijalla ja suojat pidetään aina mukana harjoittelussa. Ryhmä sopii kenelle tahansa yli 12-vuotiaalle ottelusta kiinnostuneille. Myös lapsille oma harrastajaottelutunti. Harrastajaottelu on myös hyvä aloituspiste matkalle kohti ottelun kilparyhmiä.

Harrastajaliikesarja

Harrastajaliikesarjatreenissä harjoitellaan liikesarjojen perusteita sekä tietysti opiskellaan uusia liikesarjoja. Harjoituksessa pureudutaan myös perustreenejä syvällisemmin askeleiden, käsitekniikoiden, potkujen ja voimantuoton saloihin. Erittäin hyvä treeni kaikille harrastajille esimerkiksi osana vyökoepreppausta. Harjoitukseen voivat tulla mukaan kaikki ensimmäisen liikesarjan oppineet harrastajat. 7-12-vuotiaille lapsille on oma harrastajaliikesarjatreeni tiistaisin.

Aikuisten oheisharjoittelu

Aikuisten oheisharjoittelu koostuu kolmesta erillisestä harjoituksesta, kuntopiiri, core sekä venyttely.

Kuntopiiri on kovatehoinen lihaskunto- ja kestävyysharjoitus. Liikkeet tehdään joko kehon omalla painolla tai pienillä lisäpainoilla. Pääpaino harjoituksissa on perusvoiman ja voimakestävyyden harjoittamisessa vaihtuvien teemojen avulla. Kuntopiirit sopivat niin aloitteleville kuntoilijoillekin kuin pesunkestäville voimamiehille ja -naisille. Toistomäärät ja intensiteetti on räätälöitävissä jokaiselle sopivaksi.

Core-harjoituksissa keskitytään vahvistamaan kesivartalon lihaksia. Tavoitteena on rakentaa muuta harjoittelua tukeva vahva keskivartalo, joka tukee kehonhallintaa ja liikkuvuutta sekä ennaltaehkäisee selkä- ja nivelvaivoja.

Venyttelyharjoituksissa sovelletaan useita erilaisia metodeja tavoitteena kokonaisvaltaisesti liikkuvampi ja terveempi keho. Venytykset eivät rajoitu pelkästään staattisiin ja passiivisiin lihasvenytyksiin vaan myös nivelten liikeradat ja aktiivinen venyttely otetaan huomioon. Venyttelyharjoitus on suunniteltu erityisesti tukemaan taekwondoharjoittelua, mutta sopii kaikille, jotka ovat kiinnostuneet paremmin liikkuvasta ja venyvästä kehosta.


Kilparyhmät

Kilparyhmissä harjoittelee urheilijoita eirilaisin tavoittein, mutta kaikille on yhteistä kova halu kehittyä ja nähdä vaivaa tulosten eteen. Kilparyhmien korkeampi harjoitusmaksu oikeuttaa käymään kaikissa mahdollisissa harjoituksissa, joita salilta löytyy. Lisäksi urheilijoilla on oikeus käyttää salia omaan harjoitteluunsa. Ehkäpä sinustakin tulee urheilija Taekwondourheilijoiden kilparyhmiin. Kysy lisää heti tänään valmentajaltasi!

Toivottavasti näemme sinua lisäharjoituksissa mahdollisimman pian!